Hiit evezés zsírvesztés, 5 gyors HIIT edzés kezdőknek | Well&fit

Evezés hiit fogyás, Egy hatékony fogyókúrás szer – az evezőpad

A HIIT edzést már többször megemlítettem korábbi írásaimban, de csak úgy szőr mentén és sosem bonyolódtam bele igazán.

Még több termék Nem mindegy azonban, hogy miként mozogsz. A kardió típusú edzésformák például gyorsak, sok kalóriát égetnek, így a szervezetnek azonnal energiára van szüksége.

Pedig egy igazán egyszerűnek tűnő és hatékony edzésmódszerről van szó. Nézzük meg hát, hogy mi is ez és mire és kinek jó ez és mire érdemes odafigyelni: A HIIT, mint általában minden menő kifejezés itt is az angol közvetlen átvételét jelenti, azaz evezés hiit fogyás High Intensity Interval Training-ét. Magyarul elég bénán hangzana a nagy intenzitású intervallum edzés, különösen pedig a NIIE.

Egész testes középhaladó HIIT edzés - 20 perc - Durofit + Livi, Eszti

Mint evezés hiit fogyás neve is mutatja a HIIT egy az intervallum edzések közül. Ide tartozik a fartlek, az intervallum, a Tabata, Gibala, és még jó néhány fajta edzésmódszer.

evezés hiit fogyás

Lényegük minden esetben az, hogy egy rövid intenzív szakaszt egy másik, általában hosszabb pihenő szakasz követ. A különböző fajtáit jellemzően az intenzitás mértéke és az intervallumok hossza határozza meg. Míg a Tabata esetében fix időtartamok vannak, azaz 20 másodperc intenzív munka, majd 10 másodperc pihenő, összesen nyolcszor, azaz 4 percen keresztül, addig a HIIT edzés esetében egyetlen fix pont van, mégpedig, hogy az intenzív szakaszban a pulzusnak el kell érnie a maximális értéket, azaz leegyszerűsített számítás szerint életkor értéket.

Viszont az, hogy ezt milyen módszerrel éred el, meddig tartod fenn és mennyit pihensz utána, az rád van bízva. Persze nem teljesen szabadon választott foglalkozás ez, mert oda kell figyelni néhány dologra. A pulzusszámot már írtam. Egyszerűnek hangzik, de nagyon nem az.

Szabadulj meg a hasi zsírpárnáktól gyorsan!

Az egész módszer eredményessége ezen áll, vagy bukik. Viszont másodperc alatt feltúrni a pulzust az nem is annyira könnyű.

evezés hiit fogyás

Tényleg a maxot kell adni, legyen az sprint, tekerés, ugrálás, vagy bármilyen tevékenység, azt maximális erőbedobással kell végezni. Ami a csövön kifér.

evezés hiit fogyás

Különben nem lesz meg a pulzus. Tehát a legfontosabb, hogy a pulzusszám meglegyen. A második tényező az intenzív, top 5 zsírégető tipp a munkaszakasz hossza.

Ez már nincs megkötve. Jellemzően másodperc szokott lenni. Ahogy fejlődsz, úgy érdemes növelni.

  1. Minimális idő-ráfordítás, maximális edzés-hatékonyság: ez a HIIT edzés!
  2. Egy hatékony fogyókúrás szer — az evezőpad Értékeléshez kérlek jelentkezz be!
  3. Szabadulj meg a hasi zsírpárnáktól gyorsan! | Well&fit
  4. Evezés fogyni elégetett kalóriákat, tervek; edzés és még sok más
  5. Hiit evezés zsírvesztés AZ INTERVALLUM EDZÉS ELŐNYEI
  6. EVEZéS A FOGYáSHOZ: ELéGETETT KALóRIáK, EDZéSTERVEK éS íGY TOVáBB - ALKALMASSÁG -
  7. Intervallum edzés - a legjobb zsírégető edzés?
  8. Írta: Váczy Anikó Próbáld ki a 6 leghatékonyabb tippet, hogy ledolgozhasd a hasi zsírpárnákat!

Ez is inkább az előző pont függvénye, azaz olyan időtartamot kell választani, ami alatt el tudod érni a szükséges pulzus számot, viszont fenn is tudod tartani végig.

A teljesen kezdők másodperctől indulhatnak, de a nagyon profiknak sem érdemes 1 perc fölé menni.

Edzésterv evezőgéphez!

A harmadik, leglazább tényező, a pihenő szakasz. A kezdők számára nem is érdemes előírni. Sokkal fontosabb, hogy a pulzusszám visszatérjen a kiinduló érték közelébe. Lehet, hogy az első kör után ehhez elég lesz fél perc, míg a tízedik után már akár két perc is kellhet hozzá.

evezés hiit fogyás

Sokkal fontosabb, hogy a pulzusszám visszatérjen a normális szintre, minthogy fix időintervallumot tartsunk. Később majd az intenzitás fokozásához persze lehet rövidíteni ezt, sőt akár meg is fordulhat a két intervallum hossza. A negyedik összetevő pedig nem más, mint a gyakorlat maga. Itt elméletileg bármi szóba jöhet, de a valóságban azért van néhány technikai korlát. Akkor jó egy mozgásforma a HIIT edzésre, ha meg tudja emelni a pulzust gyorsan és fenn is lehet tartani vele a szükséges időtartamra.

Praktikus, ha ugyanazt a mozgásformát használjuk a pihenő és a munka intervallumra is, tehát arra is alkalmasnak kell lennie, hogy lassan és könnyedén végezve vissza tudjon lassulni a pulzusunk.

Ugyanakkor csak a pulzus megemelése a szempont, nem akarunk mikrosérüléseket létrehozni, nem érdekel minket a evezés hiit fogyás, a fehérjeszintézis és a metabolikus stressz sem. A HIIT lényege, hogy perc alatt letudjuk és utána ne kelljen az izomzatnak napokig regenerálódnia. A jól megválasztott gyakorlatokkal, akár heti edzést is kényelmesen el lehet végezni. A filozófia a HIIT mögött az, hogy a hirtelen, nagymértékű energiaigényt a szervezet nem tudja az ATP raktáraiból megoldani, viszont ennek következményeként az edzés után még órákkal is próbálja visszaállítani az általunk szétbarmolt egyensúlyt.

Intervallum edzés elméletben és gyakorlatban

Ez persze nem evezés hiit fogyás az EPOC rövidítés alatt megbújó oxigénhiányt jelenti, hanem ennél sokkal több dolgot, azt ADP visszaalakítását, a tejsav eltüntetését, a tápanyagok pótlását, a sérülések kijavítását. Ezek pedig energiát igényelnek. Ahhoz pedig testzsírt fog nyugalmi állapotban felhasználni. Ha nem is sokat, de lassan és folyamatosan. Ráadásul, ha minden másnap elvégzel egy rendes HIIT edzést, akkor gyakorlatilag az egész nyugalmi állapotodban fenn fog maradni a zsírégetés valamilyen szinten.

A fenti szempontok alapján a legjobb gyakorlatok a saját testsúlyos gyakorlatok. A súlyzós gyakorlatokkal az a baj, hogy igen megterhelőek és viszonylag nehezen emelik meg a pulzust, ha viszont megemelték, akkor gyorsan el is fáradunk benne. Legjobbak a sprintek, ugrások, evezések, tekerések. Én a következő 5 HIIT edzést szoktam variálni: 1. Evezés Evező gépen kis ellenállás mellett 30 mp intenzív evezés, majd 1 perc pihenő szakasz alatt lassú csapásszámmal.

Ajánlott táplálék-kiegészítők:

Boksz 30 mp bokszzsák püfölés, majd 1 perc pihenő. A pihenő alatt nem szabad leülni, mozogni kell folyamatosan. A püfölést azért is hívtam így, mert a többségünk nem profi bokszoló, így nem lesznek ezek szabályos ütések, ráadásul nem is szabad túl nagy erőt belevinni, mert nem az a lényeg, hanem a sebesség, hogy a pulzus felszaladjon. Az ütéseket ki lehet egészíteni rúgásokkal is természetesen.

Bepattanok a kocsiba és 3 perc autózás után fenn vagyok a hegyen.

  • Diéta hormonzavarra
  • Dió diéta alatt
  • Egy hatékony fogyókúrás szer – az evezőpad
  • A legrövidebb út a kockás hashoz: a HIIT edzés - ckmugyved.hu

Elég távol a világtól, hogy ki lehessen kapcsolni. Rövid bemelegítés után futok felfelé villanyoszlopnyi távolságot ~ méter. Az első kettőt még óvatosabban, de aztán ami a csövön kifér.

Hiit evezés zsírvesztés, 5 gyors HIIT edzés kezdőknek | Well&fit

Ez tényleg megterhelő tud lenni, ezért a sima vissza-séta rövid lenne. Ilyenkor vagy kerülő úton kell visszasétálni, vagy én tovább sétálok még felfelé egy oszlopnyi távolságot, mielőtt visszafordulok, vagy akár fenn és lent is hozzáadok egy-egy plusz távolságot a sétához.

Farmer séta lépcsőn Mivel a lépcsőházunk otthon alkalmatlan a fel-le rohangálásra rövid és túl szűkígy marad a séta.

evezés hiit fogyás

Az viszont túl könnyű lenne, ezért fogok a kezembe egy-egy 20 kilós tárcsát és azzal megyek felfelé tempósan. A padlásig nagyjából 30 mp. Ebben az a jó, hogy gyakorlatilag bármikor perc alatt le lehet vele zavarni egy tökéletes edzést.

Mivel elkezdtem felkészülni a nyári Szenior OB-ra, így muszáj vagyok pályán is futni résztávokat. Akkor viszont már miért ne legyen ez is HIIT. Azok között pedig a pihenő séta, vagy kocogás.

A múlt héten például sprint — evezés hiit fogyás kocogás volt nyolcszor. Előtte vissza sétával. Ma pedig bár mire ez a cikk élesedik, addigra már ez is múlt hét leszméterek ra vagy ra kiegészítve sétával. Főleg, hogy előtte lesz egy hát-kar edzés is. És, hogy mire jó a HIIT? Hiszen ez se nem rendes kardió, se nem erőnléti edzés. Viszont időegységre vetítve a legjobb zsírégető edzés. Hiába lehet a súlyzós edzéssel teste elveszítheti a zsírsejteket zsírt elégetni egy edzéssel és annak utóhatásával, az akkor is perc edzést jelent, és heti éget fx zsírégetőt többet nem lehet belőle a regeneráció miatt elvégezni.

Intervallum edzés - a legjobb zsírégető edzés?

Ugyanakkor a HIIT a maga percével majdnem ugyanezt tudja, de akár minden nap és naponta többször is végezhető. Igazából nincs is felső határa, csak értelme nincs nap edzést végezni belőle heti hétszer, mert az után égető hatást nem tudjuk kihasználni. A legoptimálisabb minden másnap végezni, de ha sietni akarunk a fogyással, akkor lehet minden nap is. Vagy akár 15 perces rövidekből heti hatszor napi kettőt.

De ehhez már megszállottnak kell lenni, vagy időmilliomosnak. Azonban a minden másnapos gyakoriság és a heti 12 alkalom hatékonysága és eredménye között nem lesz szeres különbség.

evezés hiit fogyás

Tehát ha mondjuk a diéta mellett heti fél kiló mínuszt tud produkálni a minden másnapos gyakorisággal, akkor a heti 12 alkalommal se lesz a mínusz nagyon 1 kilónál több. Ha a gyors fogyás a evezés hiit fogyás, akkor nem az edzések intenzitását és gyakoriságát kell a maximumra tolni, hanem diétát kell keményebbre venni. Tehát HIIT-re fel, minimális kreativitással is evezés hiit fogyás legváltozatosabb és legszórakoztatóbb edzésforma ez!