Keress receptre vagy hozzávalóra

Gyors és egészséges fogyókúra

Egészséges, gyors fogyókúra nem létezik, ezt csináld helyette Fogyókúra helyett ezt csináld, ha az egészséges és tartós fogyás a célod I. A gyors fogyókúra hamis ígérete Mielőtt belevágnál egy, a legjobbnak kikiáltott gyors fogyókúrába nem keverendő a diétával! A cikk végére meg fogod érteni, hogy miért követsz el hatalmas hibát, ha vakon elhiszed, hogy a fogyókúrával: — gyorsan, mellékhatások nélkül leadhatsz kg-ot, — az elért álom-súlyt megtarthatod, — éhezés nélkül, egészségesen fogyhatsz.

Elhiszem, hogy gyors és egészséges fogyókúra retusált előtte-utána képek könnyen meggyőznek, de a tapasztalat azt mutatja, hogy az esetek nagy többségében a fogyókúrával NEM lehet tartós és egészséges fogyást elérni.

Sőt, a fogyókúra után valószínűleg még nagyobb is lehet a súlyod, mint előtte, melyet bizonyára Te gyors és egészséges fogyókúra szeretnél. Éppen ezért szánj néhány percet a cikk elolvasására, hogy megkíméld magadat a garantálható kudarctól, valamint megismerd a gyors és egészséges fogyókúra módját az eredményes és tartós fogyásnak.

Mit jelent a fogyókúra? A fogyókúra, ahogy a nevében is benne van, egy ideiglenes, kúraszerű nem életvitelszerű tevékenység. A kúra meghatározott időtartama alatt drasztikusan csökkentjük a bevitt kalória mennyiségét, vagyis hirtelen sokkal kevesebbet eszünk, mint azelőtt. Példa: eddig napi Kcal-t vittél be táplálék formájában, holnaptól viszont megvonod magadtól az ételt és csak kcal-t fogsz bevinni. Olyan, mintha egyik napról a másikra szinte a felére csökkentenéd az alvásod vagy a vízfogyasztásod mennyiségét, csak itt most az ételről van szó.

gyors és egészséges fogyókúra

Fogyás szempontjából ez vonzónak tűnhet, valójában viszont egy gyors fogyókúra amellett, hogy nem ad tartós eredményt utána visszahízolnagyon egészségtelen is lehet. Csak képzeld el egy átlagos napi étkezésedet, majd hasonlítsd össze az alábbi, az internet egy népszerű, nőknek szóló honlapjáról vett fogyókúrás étrend egy napjával: Reggeli: feketekávé cukor nélkül, 1 zsemle Ebéd: 1 nagy szelet sovány hús grillezve, zöldsaláta Vacsora: gépsonka nagyobb mennyiségben, hozzá torma vagy mustár A hét többi napja is hasonló, nem szükséges leírni.

A kúra azt ígéri, hogy 2 hét alatt kg-ot is lefogyhatsz az alábbi étrenddel.

  • Hatályos:
  • 5 dolog, amire érdemes figyelned, ha egészségesen szeretnél fogyni
  • 4 hét alatt -9 kiló – egészséges fogyókúra | Fogyókúra, diéta, fogyókúrás receptek
  • Fogyni peru
  • Rsp zsírvesztés
  • Legjobb test, ha elveszíti a testzsírt
  • Sikeres fogyókúra egészségesen
  • Az újévi fogadalmak közül talán a legnépszerűbb helyen az életmódváltás, ezen belül a fogyókúra áll, hiszen az ünnepek alatt felszedett kilóktól mindenki szabadulni szeretne.

Szerinted mennyire egészséges és tartható a fenti étrend? Elárulom, semennyire! Kezdjük a káros hatásokkal, utána pedig lássuk, hogy miért lesz rajtad még több zsír a kúrák után, miért követsz el hibát, ha fogyókúrákkal akarod megoldani a súlyproblémáidat.

10 kg fogyás egészségesen – így kezdj hozzá!

A fogyókúra negatív hatásai Egy kúra elején könnyen leadhatsz pár kilót, mivel éhezteted magad, de ez a pár kg fogyjon 12 kg zsírt vízből és izomból, nem pedig zsírból áll. Erről, és hogy ez miért fontos mindjárt beszélek, előtte azonban nézzük meg a fogyókúrák néhány főbb, kedvezőtlen hatását.

Negatív hatások: — hiányállapotok alakulnak ki, melyek betegséget is okozhatnak, — állandóan éhes vagy, sóvárogsz az étel után, — lelassul az anyagcseréd, nehezebben fogysz, — csökken az energiaszinted, könnyen elfáradsz, — az izmaid elvesznek, fogyás központ madurai leszel, — ideges, fáradt és stresszes leszel, -lassul a gondolkodásod.

De mitől lesz egy élelmiszer fogyókúrás? Attól, hogy tápláló, azaz ellátja a szervezetet hasznos tápanyagokkal, miközben megfelelő mennyiségben fogyasztva a mértéktartó, súlycsökkentő napi étrendbe jól beleilleszthető. Nézzünk néhány példát! Marhahús Sokan kiiktatják étrendjükből a vörös húst, gondolván, hogy fogyni csak a száraz szárnyasokkal vagy a sovány sertéssel lehet.

Természetesen mindez a drasztikus tápanyagmegvonásra igaz, de könnyen belátható, hogy egy gyors fogyókúra, vagy bármilyen legjobb fogyókúrának hirdetett módszer, akár komoly egészségkárosító hatásokat is okozhat. Emellett azt is tudnod kell, hogy ha fogyókúrával alig viszel be kalóriát, akkor a tested átkapcsol zsírraktározó üzemmódba, mivel azt tapasztalja, hogy mostantól nem kap ételt, ezért még jobban raktároznia kell.

ALAKÍTSD ÁT A TESTED OTTHONI EDZÉSSEL, HOGY ELÉRD AZ ÁLOMALAKOD

Mindemellett a legtöbb, különösen a nem szakember által összeállított fogyókúra egyszerűen fenntarthatatlan a szervezet és az elme számára. Túl hirtelen vannak megvonva a kalóriák, túl hirtelen, jelentős mértékben vannak megvonva a makrotápanyagok fehérje, szénhidrát, zsír és a mikrotápanyagok vitaminok, ásványi gyors és egészséges fogyókúra, nyomelemek.

A folyamatos éhezés miatt sóvárogva várod, hogy mikor lesz vége a kúrának, mikor térhetsz vissza a régi életmódodhoz és táplálkozásodhoz. És ez a legnagyobb hátránya a csoda fogyókúráknak: Ha csak kampányszerűen kúraszerűen csinálsz valamit x ideig, majd az x idő letelte után visszatérsz a kúra előtti táplálkozásodra, amivel ugye meghíztál, akkor a kúra befejezése után még jobban el fogsz hízni, hiszen visszatérsz a rossz táplálkozáshoz, amivel meghíztál.

Ezt hívják Jojó-effektusnak, mely kifejezést Dr. Kelly D. Brownell, a Yale egyetem professzora alkotta meg. A lényeg, hogy először lefogysz valamennyit a fogyókúrával, majd utána visszahízod ugyanazt, plusz még jó pár kilót és ez ismétlődik folyamatosan, miközben egyre több lesz rajtad a zsír. Leegyszerűsítve ez két fő ok miatt történik: Egyrészt ha a fogyókúra során drasztikusan csökkented a kalóriabevitelt, akkor egy idő után a szervezet túlélő üzemmódba kapcsol.

Mivel nem kap elég táplálékot, éhezik, ezért lelassítja az anyagcserét és elkezdi raktározni a zsírt. Másrészt hiába mutat kevesebbet a mérleg, azt egy fogyókúrával zsír helyett főleg izomból fogod leadni, ami nagyon nem jó!

MINTAÉTREND:

Ennek oka, hogy a szervezet az izomból nyeri a leggyorsabban az energiát, ezért a kalóriamegvonásnál ehhez fog először nyúlni, nem pedig a zsírhoz. Ez elég szívás. Tehát fogyókúra első időszaka azért tűnhet a mérleg szerint sikeresnek, mert izmot és vizet veszítünk, ami néhány kg mínuszt jelent, de ez nem egyenlő a zsírcsökkenéssel.

gyors és egészséges fogyókúra

De a legnagyobb probléma, hogy: az izomvesztés miatt csökken az alapanyagcseréd, vagyis a szervezetednek kevesebb kalóriára lesz szüksége, mint a kúra előtt. Ennek pedig azért van jelentősége, mert amikor visszatérsz a régi táplálkozásodhoz a fogyókúra után, akkor ismét több kalória kerül be a szervezetedbe, mint amire szükség van, ez pedig rögtön megy is a zsírraktárakba.

A végeredmény az lesz, hogy visszahízzuk a leadott kilókat, csak most már még kövérebbnek fogunk tűnni, mint eddig, mert százalékos arányban több lesz rajtunk a zsír, mint mielőtt belevágtunk a fogyókúrázásba. Érted már, hogy mi a probléma a fogyókúrával?

Szeretnél egy olyan diétás programot kipróbálni, amely nemcsak megszabadít a súlyfeleslegtől, hanem az egészségedre is figyel — óvja a szívedet, és rákmegelőző? Akkor ezt a fogyókúra módszert Neked találták ki! Ugye előtted van a kép egy mediterrán vidékről? Tengerpart, narancsligetek, borvidékek. Ugye inkább az előzőt választanád?

Amellett, hogy éhezel, izmot veszítesz, stresszelsz, fáradékony, ideges, stb. Emiatt feszült és nyugtalan leszel mert nem sikerült fogyniés újra belevágsz egy másik kúrába, mely után még több lesz rajtad a zsír.

Fogyókúra helyett Életmódváltás A fentiek alapján már körvonalazódik, hogy mi a probléma a gyors fogyókúrákkal, miért nem ideális megoldás, ha úgy szeretnél egészségesen fogyni, hogy utána meg is tartod az elért súlyt.

Ráadásul nem csak a táplálkozás, de az edzés és egyéb tényezők is jelentősen befolyásolják, hogy mennyi zsír van rajtunk. Nem elég csak keveset enni, ha közben nem mozgunk, dohányzunk, alig alszunk és stresszelünk. Következésképp az egyetlen egészséges és tartós megoldás a fogyáshoz az életmóváltás.

  • Adatvédelmi Irányelvek 47 egészséges fogyókúrás étel, amelyet bele kell foglalni az étrendbe Elkezdheti a fogyást és elérheti céljait azáltal, hogy feltölti az egészséges fogyókúrás ételeket.
  • 2 hét alatt 8 kiló mínusz: próbáld ki a fehérjediétát - mintaétrenddel! | ckmugyved.hu
  • Újévi fogadalma a fogyás? 8 tanács orvosoktól, amiket fogadjon meg - EgészségKalauz
  • Tank karcsúsító
  • 72 lb súlycsökkenés
  • Női kiegészítők halom fogyás
  • 15 egészséges diéta a tartós fogyásért - Fogyókúra | Femina
  • Újévi fogadalma a fogyás?

Az életmódváltást számos módon meg lehet fogalmazni, én az alábbiakat szoktam mondani: Az életmódváltás egy olyan folyamat, amikor először tudatosítjuk magunkban, hogy milyen negatív, a változásunkat hátráltató szokásaink, cselekedeteink, gondolataink vannak. Ezt követően ezen negatív cselekedeteinket, szokásainkat, gondolataink vagy gyors és egészséges fogyókúra, vagy apró lépésekben úgy változatunk rajtuk, hogy azok támogassák az egészséggel, fogyással kapcsolatos céljainkat.

gyors és egészséges fogyókúra

Lényegében az életmódod azon területein változtatsz, — tehát életmódot váltasz- melyek hátráltatnak a fogyás, alakformálás elérésében. Ez magába foglalja mind a testmozgással, mind pedig a táplálkozással és az egyéb életmóddal kapcsolatos területeket.

Karcsúsító szelfi jelent néhány példát az életmódváltásra az emített területeken, hogy megértsd mire gondolok. Testmozgás példa: Ha eddig egyáltalán nem, vagy csak nagyon kevés testmozgást végeztél, akkor itt az ideje, hogy rendszeresen elkezdj mozogni. Ez legyen minimum heti perc mérsékelten intenzív mozgás, tehát nem kell sem maratonokat futnod, sem kg-al guggolásokat végezned az edzőteremben.

gyors és egészséges fogyókúra

A rendszeres testmozgásnak köszönhetően nőni fog az izomtömeged, ezáltal nő az alapanyagcseréd is, vagyis több kalóriát fogsz égetni. Táplálkozás példa: Ha eddig kihagytad a reggelit vagy egy zsemlével oldottad meg, mert így próbáltál fogyni, akkor ideje rászokni a reggelire.

Gyors és egészséges fogyókúra a szervezet tápanyaghiányban szenved, muszáj táplálni. Ha nem adod meg neki a szükséges tápanyagokat, akkor hiányban fog szenvedni, mely miatt elkezdi raktározni a zsírt, az izmok vad éget zsírégető, stb. A részleteket fentebb már leírtam. Egyéb életmódbéli példa: Ha naponta csak órát alszol, akkor valahogy meg kell oldani, hogy legalább órát tudj aludni. Az alvás mennyisége és minősége hatással van a leptin hormonra, mely az étvágyat szabályozza és jelzi a teltségérzetet az agynak.

Ha nem pihened ki magad, akkor a leptin hormon szintje felborul, ezért másnap éhesebb, vagy éppen étvágytalanabb leszel, mely csak hátráltat a fogyásban. Ez cak néhány példa volt, természetesen mindhárom területen belül több tucat tényezőt lehetne vizsgálni.

A cél, hogy a saját életedben felismerd azon testmozgással, táplálkozással, életmóddal kapcsolatos tényezőket, melyek hátráltatnak a fogyásban, és megváltoztasd őket. Természetesen ez nem megy egyik napról a másikra, és nem is az a cél, hogy azonnal, drasztikusan változtass. Lényegében akkor ugyanoda jutnál, mint előtte a fogyókúrával. A cél a fokozatosság, apró lépésekben kell változtatni a saját helyzetedhez mérten.

Ugyanis gyors és egészséges fogyókúra tudnod, hogy azért, mert például a barátnődnek sokat segített a fogyásban, hogy letette a cigit, még nem garantálja, hogy neked is ez fog segíteni. Mindannyian különbözőek vagyunk, magunknak kell rájönni, hogy melyek azok a területek, melyeken változtatni, életmódot váltani szükséges, hogy elérjük céljainkat.

  1. 10 kg fogyás egészségesen - így kezdj neki! « Fogyás Coachinggal
  2. Gyors Fogyókúra helyett ezt csináld, ha Fogyni akarsz - ZsaniFit
  3. 47 legjobb egészséges fogyókúra | Streamerium - Az Egészséges Táplálkozás
  4. 14 élelmiszer, ami segíthet a fogyásban | Diéta és Fitnesz
  5. Mennyi az egészséges gyors fogyás mértéke, mely könnyű, biztonságos és végleges?
  6. Fogyás el cajonban kb
  7. Mennyi az egészséges gyors fogyás mértéke?

Például lehet, hogy valakinek kevesebb alkoholt kell innia, többet, rendszeresen edzenie és kevesebbet, de minőségibb táplálékot bevinnie. Ezzel szemben lehet, hogy másnak elég csak többet edzenie, a dohányzás és a rendszertelen táplálkozás kevésbé van hatással az alakjára.

KÖNNYŰ GYORS FOGYÁS 1 RÉSZ - egy biztos módszer az egészséges fogyáshoz

Ismerek ilyen és olyan embereket is, neked kell megismerned Önmagad. Természetesen a legjobb ha mindhárom területet megpróbálod kimaxolni, mert összességében az vezet tartós egészséghez és fogyáshoz. Szükséged van rendszeres testedzésre, megfelelő táplálkozásra, továbbá az egyéb életmódbeli tényezők rendbetételére is. A jó hír, hogy ebben tud Neked segíteni a Girl Power otthoni onine edzés- és életmódváltó programom is, melyben otthoni edzéssel és egészséges receptekkel, étrenddel segítelek a céljaid elérésében.

A cikkben nem a tudatos diétázásról, hanem a szó hétköznapi értelmében vett fogyókúrákról beszéltem, melyeket sajnos sokan, gondolkodás nélkül követnek. A programban kezdő és haladó edzés videókat, étrendet, recepteket, motiváló közösséget és sok-sok bónuszt találsz.

Megnézem a részleteket! Néhány visszajelzés a résztvevőktől Kattints a képre a nagyításhoz és olvass el néhány visszajelzést a Girl Power online edzés és életmódváltó programom tagjaitól!